تالار تفریحی پارسی بکس

نسخه‌ی کامل: اولین جوک ساخته شده در دنیا
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
1 جولای؛ روز جهانی جوک و تاریخچه جالب آن

روز جهانی جوک برای این است که به دیگران ثابت کنید چقدر بامزه هستید. این روز روزی عالی است که شما با یکدیگر بخندید و هر طور که شده لبخند به لب اطرافیانتان بیاورید. حتی شده فقط خودتان لبخند بزنید.

فرقی ندارد که شما دوست دارید جوک تعریف کنید و با دیگران به اشتراک بگذارید یا می خواهید فقط جوک ها را بشنوید. در هر صورت این روز باید همراه با لبخند ، خنده و شادی و خوش گذرانی باشد.

قطعاً همه دلشان می خواهد که این احساس را تجربه کنند اما نمی توانند. خنده شما را از اثرات استرس و درد و رنج محفوظ نگه می دارد، باعث بهبود روحیه و تقویت سیستم ایمنی خواهد شد. هیچ چیز نمی تواند به اندازه خنده ذهن و جسم شما را هماهنگ و متعادل کند و باعث شود که سریع تر از یک مشکل ریکاوری شوید.

مطالعه ای در این باره انجام شده است که نشان می دهد شما می توانید هر روز بین 10 تا 15 دقیقه بخندید و 40 کالری بسوزانید. همین موضوع می تواند باعث شود که شما در عرض چند وقت حتی کاهش وزن هم داشته باشید.



تاریخچه روز جهانی جوک
روز جهانی جوک اولین بار در آمریکا نامگذاری شد اما قبل از اینکه این روز نامگذاری شود، افراد زیادی صد ها سال پیش در مورد آن صحبت کرده بودند.

ساخته شدن اولین جوک توسط یونانی ها
جالب است بدانید که اولین جوک توسط یونانی ها ساخته شد، یونان همچنین اولین کمدی کلاب را تاسیس کرد که هدف آن به اشتراک گذاشتن جوک ها با دوستان و اجرای نمایش بود. اولین جوکی که توسط مردم یونان زبان به زبان چرخید، جوک زیر بود:

" روزی یک آرایشگر، یک مرد کچل و یک پروفسور دیوانه با یکدیگر همسفر شدند. آن ها می خواستند شب را چادر بزنند بنابراین تصمیم گرفتند که به صورت نوبتی نگهبانی دهند.

وقتی که نوبت آرایشگر شد، او بسیار کلافه بود و خودش را مشغول شیو کردن سر پروفسور دیوانه کرد تا حوصله اش سر نرود. وقتی که نوبت شیفت پروفسور شد، آرایشگر بیدارش کرد و دید مو ندارد سپس با خودش فکر کرد و گفت:عجب آرایشگر احمقی! به جای اینکه من را بیدار کند، مرد کچل را بیدار کرده است. "

برخی معتقدند اولین جوک نوشته شده در تاریخ متعلق به مصریان باستان و مربوط به 3600سال پیش بوده اما هیچ مدرک رسمی برای تایید این ماجرا وجود ندارد.


کشف لوح های گلی 3500 ساله با معماهای جوک گونه
در سال 1976 یک باستان شناس به نام J. J. van Dijk لوح های گلی 3500 ساله را در کشور عراق کشف کرد که با خطوط میخی و آشوری (این دو زبان در تمدن های ایران و بین النهرین استفاده می شدند) روی آن ها معماهای بامزه نوشته شده است اما این لوح ها در دوران جنگ به ناگهان ناپدید شدند اما این باستان شناس نوشته های روی آنها را نگاشته بود. این دو زبان در این دوران در تمدن های ایران و بین النهرین استفاده می شدند.

دو محقق به نام های مایکل استرک و ناتان واسرمن با ترجمه و تحقیقات بر روی این نوشته ها، در یافتند قدیمی ترین جوک جهان با استعاره می خواهد مفهومی مهم و حقیقتی را نشان دهد. این معماهای بامزه تلاش های نویسنده برای بذله گویی را می رساند. برخی از این معماهای نوشته شده روی لوح ها عبارتند از:

مادرت با کسی صحبت کرده است، او چه چیزی و چه کسیست؟!” “خانم ها بچه دار نمی شوند! این چه چیزیست؟ (پاسخ) نیروی کمکی!” دانشمندان منظور اصلی از نوشته ها و عبارات را در این متن را در نیافتند.



عبارت های دیگر معمایی نوشته شده و غیر قابل فهم بر این لوح ها این جمله ها است:

در دهان و دندان هایتان، دائما به شما نگاه می کند، ظرف اندازه گیری ارباب شما! آن چیست؟ نوشیدنی!

او چشمان را از حدقه در آورد. سرنوشت یک مرد مرده اینگونه نیست. او گلویش را می برد. یک مرد مرده. (او کیست؟) فرماندار

محققان عقیده دارند باید مطالعات بیشتری بر روی این لوح ها صورت گیرد زیرا بسیاری از کلمات این لوح ها در طول زمان نابود شده اند. این معماها گرچه بامزه و جوک گونه هستند اما برای بیان حقایق زندگی در آن دوران ایجاد شده اند و متن درون آنها به صورت دهان به دهان بین مردم آن دوران رد و بدل شده است. ترجمه خط باستانی و دریافت مفهوم ادبیات بابلیان برای دانشمندان بسیار سخت بوده بنابراین مفهوم این لوح ها دشوار است.