تالار تفریحی پارسی بکس

نسخه‌ی کامل: افسردگی پاییزی سراغ تان آمده اگر ...
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
[تصویر:  _fvyn.jpg]



چه چیزی باعث افسردگی پاییز می شود؟
در حالی که علت دقیق افسردگی فصلی شناخته شده نیست، اعتقاد بر این است که حضور هورمون های خاص ممکن است در طی یک سال باعث تغییرات خاصی شوند. یکی دیگر از تئوری ها این است که افسردگی فصلی ممکن است توسط مقدار نور خورشید که در طول ماه های پاییز و زمستان دریافت می کنید، تاثیر بگذارد که می تواند بر ساعت زیستی شما نیز تأثیر منفی داشته باشد.

کمبود نور خورشید باعث کاهش سروتونین می شود که تنظیم خلق و خوی را بهم میریزد. هنگامی که این عناصر به درستی کار نمی کنند، ممکن است متوجه افسردگی یا نشانه های دیگر مانند خستگی شوید.

عوامل دیگری نیز وجود دارد؛ به عنوان مثال، سطح ملاتونین می تواند تحت تاثیر تغییر در فصل باشد و می تواند الگوهای خلق و خوی شما را تحت تاثیر قرار دهد.



علائم افسردگی فصلی و پاییزی چیست؟
به عنوان اختلالات عاطفی فصلی مربوط به افسردگی، علائم ممکن است مشابه باشند و می تواند شامل موارد زیر باشد:
  • احساس افسردگی در زمانی طولانی مدت.
  • احساس بی ارزشی.
  • احساس ناامیدی.
  • انرژی کم، کندی.
  • مشکل داشتن با خواب.
  • تغییر در وزن یا اشتها.
  • دشواری در تمرکز.
  • افکار مرگ یا خودکشی.
  • اوج افسردگی

علائم خاصی به افسردگی پاییز و افسردگی زمستانی اختصاص دارد این ها شامل:
  • تحریک پذیری.
  • انرژی کم یا خستگی.
  • زیاد خوابیدن.
  • حساسیت به رد شدن.
  • احساس سنگینی در پاها یا بازوها.
  • افزایش وزن و تغییر اشتها.
  • افسردگی پاییزی بیشتر سراغ چه کسانی می آید؟


برخی عوامل خطر ممکن است باعث افسردگی فصلی و پاییزی شما شوند که شامل:

زن بودن :
در حالی که مردان مبتلا به افسردگی فصلی ممکن است علائم بیشتری را تجربه کنند، اما زنان بیشتر به این اختلال تشخیص داده می شوند.



سن:
جوانان بیشتر از بزرگسالان دچار افسردگی پاییز یا افسردگی فصلی می شوند .

سابقه خانوادگی:
ژنتیک ممکن است در افسردگی فصلی نقش داشته باشد. افراد مبتلا به این اختلال بیشتر احتمال دارد که بستگانی با افسردگی داشته باشند.

وجود افسردگی یا اختلال دوقطبی:
اگر شما در معرض افسردگی هستید، علائم شما ممکن است در دوره های خاصی از سال بدتر شود.


چگونه می توان افسردگی فصلی و پاییزی را تشخیص داد؟
اگر در معرض افسردگی پاییز یا افسردگی فصلی دیگری هستید، می توانید با یک حرفه ای مشورت کنید. ممکن است یک سری آزمایشات برای تشخیص برایتان داده شود.

معاینه بدنی:
پزشک شما ممکن است یک سری سوال های عمیق از شما بپرسد و یک معاینه فیزیکی را انجام دهد که می تواند منجر به تشخیص مناسب افسردگی فصلی شود.این ممکن است شامل آزمون آزمایشگاهی برای بررسی خون شما باشد. گاهی اوقات افسردگی می تواند با یک مسئله سلامتی مرتبط باشد، به همین دلیل یک معاینه فیزیکی و آزمایش آزمایشگاهی می تواند ضروری باشد.

ارزیابی روانشناختی:
همچنین اگر شما بر این باورید که افسردگی فصلی دارید، لازم است که ارزیابی فیزیولوژیکی انجام دهید. پزشک شما درباره افکار، علائم و رفتار شما سوال می کند و ممکن است از شما بخواهد به یک پرسشنامه پاسخ دهید. این پاسخ ها می توانند به تعیین شدت افسردگی و بهترین شیوه بهبودی کمک کنند. تعدادی درمانها می توانند در مدیریت افسردگی پاییز یا افسردگی فصلی موثر باشند. این می تواند شامل دارو، درمان نوری، روان درمانی یا درمان های طبیعی باشد.

مقابله با افسردگی پاییزی

بهترین روش ها برای از بین بردن اضطراب افسردگی پاییزی
اگر شما در جستجوی راه هایی برای از بین بردن اضطراب هستید، به موارد عنوان شده در ادامه این بخش از سلامت روان در نمناک توجه کنید:

1. سعی کنید و چیزهایی که در طول این انتقال پیوسته باقی می ماند را شناسایی کنید و به آن توجه کنید:
این می تواند چیزی حتی به مانند "من هرروز صبح دوش می گیرم" باشد، برای تمرین "پنج نفس عمیق بکشید در زمانی که متوجه اضطراب می شوید"، و یا به عنوان استعاره بگویید " من مانند یک درخت جلو طوفان ایستاده ام"، یا " من سنگی در رودخانه ام". با صدای بلند گفتن، مهم است.

"من زن هستم. من در _ زندگی می کنم. می یک مادر هستم. اسم کودک من _ است."

هنگامی که احساس غیر منطقی می کنید، می توانید ببینید چیزهایی وجود دارند که می شود رویشان حساب کرد.



2. حتما نیازهای اساسی خود را برآورده کنید:
خواب، تغذیه (از جمله مصرف پروتئین کافی)، تمرین و مصرف آب، ضروری است برای سلامت و عملکرد مغز و می تواند به ما کمک کند تا اثرات استرس را تحمل کنیم.

3. متصل ماندن و ادامه ارتباط با دیگران :
با تغییرات آب و هوایی، همه ما به نظر می رسد به داخل خانه می رویم و اغلب، این جدایی کمک می کند تا احساس افسردگی و اضطراب پیدا کنیم ، این مورد برای آن دسته از افرادی است که زیاد بیرون از خانه هستند.

4. از خودتان بپرسید که این چه حسی است، امروز باید احساس خوبی پیدا کنید:
به عبارت دیگر شما نمیتوانید تغییر را تغییر دهید، اما میتوانید در طول این تغییر، از خودتان مراقبت کنید.شما نیاز به کمک یا حمایت بیشتر از همسر، خانواده یا دوستان خود دارید. شاید شما نیاز به ورزش یا استراحت بیشتری داشته باشید. شاید شما نیاز به کاهش کار دارید. آنچه که اکنون نیاز دارید ممکن است با سه ماه دیگرتان متفاوت باشد.



5. با خودتان مهربان باشید:
بله، میدانم. این یکی می تواند سخت باشد، به ویژه اگر شما از خودتان انتظارات بسیار زیادی دارید اما، حقیقت این است که اکثرا افراد احساسشان را تغییر نمی دهند. هنگامی که خود را برای احساستان سرزنش می کنید، یک سطح کاملا جدید از اضطراب را اضافه می کنید.

6. در موردش صحبت کنید:
اگر به خودتان اجازه صحبت در مورد تاثیر تغییر فصلی را بدهید، به احتمال زیاد دیگران شما را درک و تأیید خواهید کرند که چگونه احساس می کنید.

7. برای ماه های پاییز و زمستان برنامه ریزی کنید:
بسیاری از افراد مبتلا به بیماری به نام اختلال عاطفی فصلی (غم) که اغلب در طول زمستان اتفاق می افتند، زمانی دچار این مشکلشان می شوند که کمترین نور در روز وجود دارد.اگر می دانید که در طول زمستان این اتفاق برایتان رخ می دهد، بنابراین آماده باشید و مراقبت های بسیار خوبی از خود را انجام دهید.

اگر شما آشپزی می کنید، می توانید وعده های غذایی سالمی را تهیه کنید. اگر در حال حاضر ویتامین را مصرف نمی کنید، می توانید از آنها استفاده کنید تا ایمنی و میزان انرژی شما را افزایش دهند. می توانید به دنبال پرستاری برای فرزند خود باشید تا در زمان افسردگیتان مراقبت های لازم را انجام دهد. یا شتید شرکت در کلاس های ورزشی بتوانند به شما کمک کنند.



8. به خانه خود رنگ و روح بدهید:
اینکار یک نوع ماتریالیستی است، من می دانم، اما ممکن است زمان خوبی برای رنگ زدن و نور باشد. کسانی که در فصل زمستان در خانه ای با رنگ های تیره و بی حال زندگی می کنند، روحیه شان بدتر می شود و برعکس.

9. نفس کشیدن:
به طور جدی ؛ هنگامی که در احساسات مان غرق می شویم، تمایل داریم که سریعتر حرکت کنیم تا احساساتمان را بدتر کنیم. متاسفانه، اضطراب را بدتر می کند.اگر متوجه شدید که در طول این مدت دچار افسردگی یا اضطراب شدید، ممکن است بتوانید چند نفس عمیق بکشید، تا به رها سازی تنش و اضطرابتان کمک کند و شما را آرام می کند.



10. امتحان کنید تا چشم اندازتان را ببینید:
زمانی که احساس خوبی ندارید، انجام این کار سخت است، اما مهم است. فصل ها عوض می شوند. حس ها می آیند و می روند همه می دانند که هیچ چیز برای همیشه باقی نمی ماند نه دلپذیر (او خواب است!) و نه ناخوشایند (او هرگز گریه نمی کند!).این بدان معنی نیست که این انتقال آسان خواهد بود، اما برای همیشه نخواهد ماند. پاییز می آید و می رود، همانطور که زمستان می آید و می رود ؛ پس از آن بهار می آید و سپس تابستان و سپس دوباره پاییز و همین اتفاق ها تکرار می شود، اما شاید این بار با درک، تحمل و تمرین بیشتر و حال بهتر.